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New album “W” released by Sacred Bones & KiliKiliVIla. Pre-order starts.

2021.12.04 [Information,Media]

Just announcement, New album “W” released by Sacred Bones Records.
Pre-order starts. “W” out on January 21, 2022.
You can order from here. 

2022年、結成30周年を迎えるBoris。30周年記念アルバム第一弾としてアルバム『W』を1月21日にKiliKiliVllaからリリース。
日本盤のみボーナストラック収録。こちらにてレーベル予約受付中。

In an effort to sublimate the negative energy surrounding everyone in 2020, legendary Japanese heavy rock band Boris focused all of their energy creatively and turned out the most extreme album of their long and widely celebrated career, “NO.” The band self-released the album, desiring to get it out as quickly as possible but intentionally called the final track on the album “Interlude” while planning its follow-up.

The follow-up comes with “W”, the band’s debut album for Sacred Bones Records. The record opens with the same melody as “Interlude” in a piece titled “I want to go to the side where you can touch…” and in contrast to the extreme sounds found on “NO”, this new album whispers into the listener’s ear with a trembling hazy sound meant to awaken sensation.

On all of “W” Wata carries the lead vocal duties. In general the styles on the album range from noise to ambient, as is typical with one of our generation’s most dynamic and adventurous bands, but there is a thread of melodic deliberation through each song that successfully accomplishes the band’s goal of eliciting deep sensation. Be it through epic sludgey riffs, angelic vocal reverberations or the seduction of their off-kilter percussion, Boris will have you fully under their spell. This languid and liquifying sound is perfectly represented in the beautiful Kotao Tomozawa cover art and in suGar yoshinaga’s sound production.

“NO” and “W” weave together to form NOW, a duo of releases that respond to one another. In following their hardest album with this sensuous thundering masterpiece they are creating a continuous circle of harshness and healing, one that seems more relevant now than ever and shows the band operating at an apex of their musical career.

 

2020年、世界はコロナ禍に突入。各国の都市はロックダウンされ、人々の生活と意識をネガティブなエネルギーが覆っていった。
そのような状況下、世界中のアーティストが「アーティストとして何をすべきか、何ができるのか」という自問自答を重ねていた。
そしてBorisがとった選択は「作り続けること」だった。

世界に蔓延するネガティブなエネルギーを昇華させるべく、彼らは自身のキャリアに於いて最もエクストリームでハードなアルバムと評された『NO』の制作に取り掛かる。
何者の枷もない完全DIYのもと、自分達の最速のスピードで作品を作り上げ、2020年7月に“轟音のヒーリングミュージック“として世界へと放った。

この『NO』の最終曲“Interlude”はそのタイトルの通り次章へ向かうという意味を含んでいる。そして“Interlude”と同じメロディをもつ“I want to go to the side where you can touch…” からスタートする次章=最新アルバムの名は『W』。
今ここに『NO』と『W』両作は“NOW”という言葉として繋がり、互いに呼応し合う作品となる。

実際『W』のレコーディングは『NO』から連続した時間と速度で行われ、2020年6月には完了、文字通り連作であると言える。
今作品ではWataが全てのメインヴォーカルを担当。エクストリームなサウンドスケープの前作とは対照的な、耳元でささやかれる歌とかすかな音の揺らぎによって聴く者の感覚を覚醒させる。『NO』による轟音の癒しと、『W』のささやきによる覚醒、この2つが円環で繋がる。

サウンドプロデュースはBuffalo DaughterのsuGar yoshinagaが担当。ゲストプレーヤーには日本を代表するBassistのTOKIEを迎え、アルバムジャケットには気鋭のオイルペインターKotao Tomozawaを起用するなど、コロナ禍以前~以後にわたる様々な出会い、必然的な繋がりが実を結んだ作品となっている。

『W』はモノクロームと化したこの世界へ、優しき彩りを様々な角度から射し入れる。そして円環は未来へと回り、進んでゆく。